loading...

پی سی پارت - معرفی قطعات کامپیوتر

بازدید : 1
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 18:09

یک سیستم مناسب بدون استفاده از مانیتور گیمینگ قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم را در اختیار ما قرار دهد. تصور کنید از بهترین سخت افزار موجود در بازار برای سیستم گیمینگ خود استفاده می‌کنید ولی بدون دسترسی به بهترین مانیتور های گیمینگ 2K از تجربه‌ی بصری ایده آل بهره نبرید.

بهترین مانیتور گیمینگ 2K

اگر مانیتور گیمینگ شما نتواند این مقدار را به تصویر بکشد شما قدرت سخت افزار را با نمایشگر خود محدود کرده‌اید. اما انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ با توجه به گستردگی موجود در مدل‌ها و همچنین تنوع آن می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور 2k گیمینگ مناسب پرداخته و سپس به شما بهترین مدل‌های موجود در بازار را معرفی کنیم.


فهرست محتوا نمایش

مانیتور گیمینگ مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین عاملی که برای انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ 2k مناسب در نظر می‌گیریم، رزولوشن است. یک مانیتور با رزولوشن پایین نمی‌تواند تجربه جذابی از گیم را در اختیار گیمرها بگذارد. اندازه صفحه نمایش مانیتورها آن چنان اهمیتی ندارد و اینکه کدام سایز را انتخاب کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. این مورد می‌تواند با توجه به میزان رزولوشن مانیتور متفاوت باشد تا به بهترین خروجی ممکن در تصویر رسید. میزان روشنایی مانیتور و زمان واکنش (Response Time) از دیگر نکات مهم در انتخاب یک مانیتور گیمینگ محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های مانیتور مناسب گیمینگ

پنل‌های نمایشگر یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب یک مانیتور خواهد بود. به صورت کلی پنل‌های IPS ،VA و TN جزو اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین پنل‌ها به حساب می‌آیند. هر یک از آن‌ها دارای ضعف‌ها و نکات مثبت خود هستند. از دیگر نکات بسیار حائر اهمیت در انتخاب مانیتور گیمینگ باید به نرخ تازه سازی تصویر اشاره کرد. نرخ تازه سازی یک مانیتور که با فرکانس (هرتز/Hz) اندازه گیری می‌شود، تعداد به روز رسانی‌های مانیتور در یک ثانیه است. این ویژگی همچنین تعیین می‌کند که مانیتور چند فریم در ثانیه قادر به نمایش تصویر است.


مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27Q-EK

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که همواره به ساخت مادربرد، لپ تاپ‌ و کارت‌های گرافیک بسیار با کیفیت مشهور است. موفقیت‌های بسیار زیاد این برند باعث شده تا این کمپانی به ساخت مدل‌هایی با کانفیگ مختلف اقدام کند. یکی از مانیتور های 2k گیمینگ بسیار خوب گیگابایت G27Q-EK نام دارد.

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27QCA

قیمت این مانیتور گیمینگ در بازار کشور حدود ۲۶ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول 2K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۴۴ هرتز است و این مانیتور گیمینگ 2K را به یک محصول بسیار ارزنده تبدیل کرده است. شدت روشنایی تصویر در این مدل حداکثر ۳۵۰ نیت است و مقداری مناسب به شمار می‌آید.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و دلیلی دیگر برای ارزشمند بودن این مانیتور گیمینگ 2K محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل G27Q-EK از نوع VA است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل پورت USB، دیسپلی پورت و HDMI هستند. این محصول همچنین از Free Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Gigabyte G27Q-EK
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

کولر کستر (Cooler Master) از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان کیس‌های گیمینگ و کولینگ‌های پردازنده است. این برند همچنین فعالیتی در حوضه تولید موس، کیبورد، هدست و مانیتور گیمینگ نیز دارد. اگر قصد خرید بهترین مانیتور 2K گیمینگ را دارید باید نگاهی به محصول GM27-FQS ARGB که توسط این برند تولید می‌شود بیاندازید.

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

قیمت این مانیتور 2k گیمینگ در بازار کشور حدود ۱۹ میلیون تومان است و یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار و همچنین ارزان‌ترین مدل‌ها در لیست ما و با کیفیت 2K (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) خواهد بود. نوع صفحه نمایش مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و با داشتن نورپردازی ARGB یکی از زیباترین محصولات بازار خواهد بود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد خوبی دارد و مقدار آن تقریبا ۱ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای عالی است. پنل این نمایشگر از نوع IPS است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. حداکثر میزان روشنایی در این مانیتور گیمینگ ۳۰۰ نیت است. همچنین برای این مدل پورت USB، دیسپلی پورت و پورت HDMI در نظر گرفته‌اند. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند.

مدل Cooler Master GM27-FQS ARGB
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت ۱۹ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ شیائومی مدل Mi 2K

شیائومی (Xiaomi) به سرعت توانست جایگاه بسیار خوبی در میان مردم به دست بیاورد. دلیل آن هم استفاده از امکانات گسترده در محصولات خود و قیمت پایین آن‌ها بود. پس از موفقیت‌های بسیار زیاد این کمپانی حالا یک مانیتور گیمینگ بسیار جذاب با نام Mi 2K را به بازار عرضه کرد.

مانیتور گیمینگ شیائومی مدل Mi 2K

قیمت این مانیتور گیمینگ بسیار زیبا در کشور در حدود ۱۶ میلیون تومان است. این مانیتور گیمینگ 2K از رزولوشن (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) پشتیبانی می‌کند و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر نیز در این مدل ۱۶۵ هرتز است و برای یک محصول با عنوان گیمینگ و استانداردهای امروزه مقدار منطقی محسوب می‌شود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی این نمایشگر به صورت GTG تقریبا ۴ میلی ثانیه است و برای انجام بازی به صورت رقابتی عدد قابل قبولی نیست. پنل نمایشگر مورد استفاده در محصول Mi 2K از نوع IPS است. نور پس زمینه این مانیتور گیمینگ 2K به صورت LED است. همچنین سازندگان برای این محصول تنها پورت HDMI و USB در نظر گرفته‌اند. این مانیتور همچنین از AMD Free Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Xiaomi Mi 2K
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت HDMI و USB
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ1A

گستردگی موجود در مدل‌های مانیتورهای ایسوس (Asus) باعث شده انتخاب یک محصول با مشخصات مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات بسیار با کیفیت و جذاب ایسوس که دارای تعادل مناسبی بین قیمت و مشخصات است، مانیتور 2k گیمینگ TUF GAMING VG27AQ1A نام دارد.

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ

قیمت این محصول ارزنده و جذاب در بازار کشور حدود ۱۸.۱ میلیون تومان است و مشخصات بسیار خوبی به همراه خود دارد. مانیتور 2K ایسوس از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش مات این محصول باعث می‌شود استفاده از آن در روشنایی بسیار ساده شود. از دیگر نکات مثبت این مانیتور گیمینگ 2K باید به نرخ بروزرسانی تصویر ۱۷۰ آن هرتز اشاره کرد. حداکثر شدت روشنایی تصویر در این محصول نیز ۳۵۰ نیت است.

زمان پاسخ‌دهی این محصول از برند ایسوس ۱ میلی ثانیه است که برای بازی فوق‌العاده است. همچنین TUF GAMING VG27AQ1A مجهز به پنل IPS است و تصاویر در آن بسیار شفاف و زنده خواهند بود. از درگاه‌های موجود در این مانیتور گیمینگ می‌توان به پورت USB ،HDMI و دیسپلی پورت اشاره کرد. همچنین NVIDIA G-Sync و حالت HDR به صورت چندگانه نیز بر روی این نمایشگر وجود دارد تا به بهترین نتیجه ممکن دست یافت.

مدل Asus TUF GAMING VG27AQ1A
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۷۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI، پورت USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۱۸.۱ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG27WQ

ایسوس از جمله خلاق‌ترین کمپانی‌ها در صنعت گیم به شمار می‌رود. این کمپانی علاقه بسیار زیادی به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در محصولات خود دارد. یکی از مانیتور های 2K گیمینگ و بسیار جذاب در بازار با امکانات بسیار عالی بدون شک مانیتور ROG STRIX XG27WQ از برند ایسوس است.

مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG27WQ

این محصول که از جمله محصولات بسیار زیبا با کافیگ مناسب است دارای قیمت حدودا ۲۱ میلیون تومان در بازار کشور است. این مانیتور 2K از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات آن دید بسیار خوبی در اختیار می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل VA به دید بسیار خوب در آن باید اشاره کرد.

همچنین حداکثر روشنایی آن ۴۵۰ نیت است و مقدار بسیار خوبی محسوب می‌شود. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه اعلام شده است. درگاه‌های موجود بر روی این مانیتور گیمینگ شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی در محصول ROG STRIX XG27WQ نیز مقدار بسیار مناسبی برای گیمینگ است. همچنین NVIDIA G-Sync در این محصول برای گیمرها موجود است.

مدل Asus ROG STRIX XG27WQ
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها USB ،HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدودا ۲۱ میلیون تومان

مانیتور ام‌اس‌آی مدل Optix MAG271CQR

کمپانی ام‌اس‌آی (MSI) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتورهای گیمینگ حضور پر رنگی دارد. مانیتور 2K گیمینگ ام‌اس‌آی با مدل Optix MAG271CQR یکی از محصولاتی است که با توجه به کانفیگ آن از قیمت بسیار بالایی برخوردار است

مانیتور ام‌اس‌آی مدل Optix MAG271CQR

قیمت این محصول بسیار زیبا در بازار کشور حدودا ۲۲ میلیون تومان است و مشخصات مناسبی را با خود به همراه دارد. این مانیتور گیمینگ 2K از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش مات آن باعث دید راحت در روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش ۳۰۰ نیت است و مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

نوع پنل این محصول VA است و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز است که برای گیمینگ بسیار مناسب است. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه خواهد بود و برای بازی‌های رقابتی بسیار سریع است. پورت‌های متعددی نیز در این محصول وجود دارد که شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. از دیگر امکانات آن می‌توان به AMD Free Sync اشاره کرد.

مدل MSI Optix MAG271CQR
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها USB ،HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدودا ۲۲ میلیون تومان

مانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Q

کمپانی گیگابایت یک برند بسیار خوب در ساخت تجهیزات گیمینگ به شمار می‌رود. محصولات این کمپانی در ازای مبلغ پرداختی کیفیت و امکانات بسیار مناسبی در اختیار شما می‌گذارند. یکی از مانیتورهای گیمینگ بسیار با کیفیت و مناسب برای بازی مدل AORUS FI27Q است و در کنار کارایی از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار است.

مانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Q

قیمت این محصول گران قیمت گیگابایت در بازا کشور حدود ۳۱.۵ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول 2K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و از یک محصول با این قیمت انتظار کمتر از این مقدار را نیز نداریم. حداکثر میزان روشنایی تصویر هم در بیشترین مقدار ۳۵۰ نیت است.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و یک نمونه بسیار مناسب برای بازی کردن به صورت رقابتی محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل AORUS FI27Q از نوع IPS است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این محصول شامل HDMI و دیسپلی پورت هستند. به منظور رسیدن به بهترین نتیجه در بازی این مانیتور گیمینگ گیگابایت از NVIDIA G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل حدود ۲۰ میلیون تومان
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۳۱.۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل EX3210R

بنکیو (BenQ) یکی از بزرگ‌ترین برندهای سازنده مانیتورها به شمار می‌رود و محصولات آن همواره در کنار قایبلیت‌های فراوان و کیفیت بالا از قیمت زیادی نیز برخوردارند. این کمپانی دقت بالایی در ساخت مانیتورهای خود به خرج می‌دهد تا حداکثر استانداردها را برای مراقبت از چشم کاربران در این محصولات رعایت کند. یکی از این مانیتورهای 2K گیمینگ و گران قیمت این برند مدل EX3210R است.

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل EX3210R

قیمت این محصول بسیار زیبا حدود ۴۵.۵ میلیون تومان است و جزو بهترین مانیتور های 2K گیمینگ موجود در بازار محسوب می‌شود. از جمله مشخصات بسیار خوب آن، باید به رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در این مانیتور 2K گیمینگ اشاره کرد. همچنین صفحه نمایش مات این محصول باعث می‌شود استفاده از آن در روز و نور زیاد ساده باشد. از دیگر نکات مثبت این مانیتور 2K گیمینگ باید به نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی آن اشاره کرد.

زمان پاسخ‌دهی در این نمایشگر ۱ میلی ثانیه است که برای بازی رقمی فوق‌العاده است. همچنین BenQ EX3210R مجهز به پنل VA است و تصاویر در آن بسیار شفاف و زنده دیده می‌شوند. از درگاه‌های موجود در این مانیتور گیمینگ می‌توان به HDMI ،USB و دیسپلی پورت اشاره کرد. همچنین Adaptive Sync نیز بر روی این نمایشگر وجود دارد تا مشکل پارگی تصویر نیز در آن وجود نداشته باشد.

مدل BenQ EX3210R
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از Adaptive Sync
قیمت حدود ۴۵.۵ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG279QM

ایسوس با ارائه محصولات در رده‌های قیمتی مختلف سعی دارد تا نیاز همه کاربران را برطرف کند. این کمپانی همچنین در ساخت محصولات خود دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا شاهد ارائه محصولاتی بسیار بادوام از سوی این کمپانی باشیم. ROG XG43UQ نیز یکی از این محصولات بسیار با کیفیت است.

مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG279QM

این محصول بسیار گران قیمت از برند ایسوس در بازار کشور حدود ۵۰ میلیون تومان است. این مانیتور 2K گیمینگ از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات آن دید بسیار خوبی در اختیار شما می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل IPS به برخوردار بودن آن از HDR باید اشاره کرد. همچنین حداکثر روشنایی آن ۴۰۰ نیت است و مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه اعلام شده که برای بازی‌های رقابتی کاملا مناسب است. درگاه‌های موجود بر روی این مانیتور گیمینگ شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتزی در محصول ROG SWIFT PG279QM بسیار فوق‌العاده است و عملکردی خیره کننده خواهد داشت. این محصول نیز از NVIDIA G-Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Asus ROG SWIFT PG279QM
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ ال‌جی مدل UltraGear 32GN650-B

کمپانی ال‌جی (LG) یکی از بزرگترین برندهای سازنده نمایشگرها است. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتورهای گیمینگ حضور دارد و طراحی خاص کمپانی ال‌جی در مانیتورهای این برند، همچون دیگر محصولات کمپانی یاد شده دیده می‌شود. مانیتور 2K گیمینگ ال‌جی با مدل UltraGear 32GN650-B یکی از بهترین مانیتور های 2K گیمینگ است که علاوه بر کیفیت بالا و طراحی جذاب از مشخصات شگفت انگیزی برخوردار است.

مانیتور گیمینگ UltraGear 34GP63A-B از ال جی

قیمت این محصول در بازار کشور حدودا ۱۵ میلیون تومان است. این محصول 2K دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و نوع صفحه نمایش به صورت مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان خود برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و برای یک محصول با قیمت ۱۵ میلیون تومانی منطقی بنظر می‌رسد. حداکثر میزان روشنایی تصویر این محصول ۳۵۰ نیت است و نورپردازی بسیار زیبایی نیز در این محصول وجود دارد.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد مناسبی دارد و مقدار آن ۵ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای و رقابتی مقداری بالا محسوب خواهد شد. پنل این نمایشگر از نوع VA است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. همچنین برای این مدل مانیتور پورت‌های HDMI و دیسپلی پورت را در نظر گرفته‌اند.

این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند تا با مشکل پارگی تصویر به هنگام بازی کردن مواجه نشوید. البته باید به ویژگی‌های دیگر همچون HDR Effect ،Flicker Safe و Motion Blur Reduction Technology اشاره کرد که با کمک آن‌‌ها تصاویر بسیار زیبا‌ و روان‌تر دیده می‌شوند.

مدل LG UltraGear 32GN650-B
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD FreeSync
قیمت حدودا ۱۵ میلیون تومان

نتیجه گیری

مانیتور گیمینگ عملکردی حیاتی در انتقال تجربه‌ی بصری ویدئو گیم دارد. از این رو انتخاب بهترین مانیتور های گیمینگ 2K مناسب با ویژگی‌های مد نظر شما اهمیت پیدا می‌کند. اگر گیمر و به خصوص ‌طرفدار بازی‌های رقابتی آنلاین هستید، بایستی در خرید خود نرخ تازه سازی، سرعت پاسخگویی و فناوری‌هایی مثل G-Sync و یا FreeSync را در اولویت قرار دهید.

یک سیستم مناسب بدون استفاده از مانیتور گیمینگ قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم را در اختیار ما قرار دهد. تصور کنید از بهترین سخت افزار موجود در بازار برای سیستم گیمینگ خود استفاده می‌کنید ولی بدون دسترسی به بهترین مانیتور های گیمینگ 2K از تجربه‌ی بصری ایده آل بهره نبرید.

بهترین مانیتور گیمینگ 2K

اگر مانیتور گیمینگ شما نتواند این مقدار را به تصویر بکشد شما قدرت سخت افزار را با نمایشگر خود محدود کرده‌اید. اما انتخاب و خرید مانیتور گیمینگ با توجه به گستردگی موجود در مدل‌ها و همچنین تنوع آن می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور 2k گیمینگ مناسب پرداخته و سپس به شما بهترین مدل‌های موجود در بازار را معرفی کنیم.


فهرست محتوا نمایش

مانیتور گیمینگ مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین و مهم‌ترین عاملی که برای انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ 2k مناسب در نظر می‌گیریم، رزولوشن است. یک مانیتور با رزولوشن پایین نمی‌تواند تجربه جذابی از گیم را در اختیار گیمرها بگذارد. اندازه صفحه نمایش مانیتورها آن چنان اهمیتی ندارد و اینکه کدام سایز را انتخاب کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. این مورد می‌تواند با توجه به میزان رزولوشن مانیتور متفاوت باشد تا به بهترین خروجی ممکن در تصویر رسید. میزان روشنایی مانیتور و زمان واکنش (Response Time) از دیگر نکات مهم در انتخاب یک مانیتور گیمینگ محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های مانیتور مناسب گیمینگ

پنل‌های نمایشگر یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب یک مانیتور خواهد بود. به صورت کلی پنل‌های IPS ،VA و TN جزو اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین پنل‌ها به حساب می‌آیند. هر یک از آن‌ها دارای ضعف‌ها و نکات مثبت خود هستند. از دیگر نکات بسیار حائر اهمیت در انتخاب مانیتور گیمینگ باید به نرخ تازه سازی تصویر اشاره کرد. نرخ تازه سازی یک مانیتور که با فرکانس (هرتز/Hz) اندازه گیری می‌شود، تعداد به روز رسانی‌های مانیتور در یک ثانیه است. این ویژگی همچنین تعیین می‌کند که مانیتور چند فریم در ثانیه قادر به نمایش تصویر است.


مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27Q-EK

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که همواره به ساخت مادربرد، لپ تاپ‌ و کارت‌های گرافیک بسیار با کیفیت مشهور است. موفقیت‌های بسیار زیاد این برند باعث شده تا این کمپانی به ساخت مدل‌هایی با کانفیگ مختلف اقدام کند. یکی از مانیتور های 2k گیمینگ بسیار خوب گیگابایت G27Q-EK نام دارد.

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27QCA

قیمت این مانیتور گیمینگ در بازار کشور حدود ۲۶ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول 2K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۴۴ هرتز است و این مانیتور گیمینگ 2K را به یک محصول بسیار ارزنده تبدیل کرده است. شدت روشنایی تصویر در این مدل حداکثر ۳۵۰ نیت است و مقداری مناسب به شمار می‌آید.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و دلیلی دیگر برای ارزشمند بودن این مانیتور گیمینگ 2K محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل G27Q-EK از نوع VA است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این مانیتور شامل پورت USB، دیسپلی پورت و HDMI هستند. این محصول همچنین از Free Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Gigabyte G27Q-EK
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

کولر کستر (Cooler Master) از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان کیس‌های گیمینگ و کولینگ‌های پردازنده است. این برند همچنین فعالیتی در حوضه تولید موس، کیبورد، هدست و مانیتور گیمینگ نیز دارد. اگر قصد خرید بهترین مانیتور 2K گیمینگ را دارید باید نگاهی به محصول GM27-FQS ARGB که توسط این برند تولید می‌شود بیاندازید.

مانیتور کولرمستر مدل GM27-FQS ARGB

قیمت این مانیتور 2k گیمینگ در بازار کشور حدود ۱۹ میلیون تومان است و یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار و همچنین ارزان‌ترین مدل‌ها در لیست ما و با کیفیت 2K (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) خواهد بود. نوع صفحه نمایش مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و با داشتن نورپردازی ARGB یکی از زیباترین محصولات بازار خواهد بود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد خوبی دارد و مقدار آن تقریبا ۱ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای عالی است. پنل این نمایشگر از نوع IPS است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. حداکثر میزان روشنایی در این مانیتور گیمینگ ۳۰۰ نیت است. همچنین برای این مدل پورت USB، دیسپلی پورت و پورت HDMI در نظر گرفته‌اند. این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند.

مدل Cooler Master GM27-FQS ARGB
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت ۱۹ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ شیائومی مدل Mi 2K

شیائومی (Xiaomi) به سرعت توانست جایگاه بسیار خوبی در میان مردم به دست بیاورد. دلیل آن هم استفاده از امکانات گسترده در محصولات خود و قیمت پایین آن‌ها بود. پس از موفقیت‌های بسیار زیاد این کمپانی حالا یک مانیتور گیمینگ بسیار جذاب با نام Mi 2K را به بازار عرضه کرد.

مانیتور گیمینگ شیائومی مدل Mi 2K

قیمت این مانیتور گیمینگ بسیار زیبا در کشور در حدود ۱۶ میلیون تومان است. این مانیتور گیمینگ 2K از رزولوشن (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) پشتیبانی می‌کند و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر نیز در این مدل ۱۶۵ هرتز است و برای یک محصول با عنوان گیمینگ و استانداردهای امروزه مقدار منطقی محسوب می‌شود.

محدوده زمان پاسخ‌دهی این نمایشگر به صورت GTG تقریبا ۴ میلی ثانیه است و برای انجام بازی به صورت رقابتی عدد قابل قبولی نیست. پنل نمایشگر مورد استفاده در محصول Mi 2K از نوع IPS است. نور پس زمینه این مانیتور گیمینگ 2K به صورت LED است. همچنین سازندگان برای این محصول تنها پورت HDMI و USB در نظر گرفته‌اند. این مانیتور همچنین از AMD Free Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Xiaomi Mi 2K
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۴ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت HDMI و USB
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ1A

گستردگی موجود در مدل‌های مانیتورهای ایسوس (Asus) باعث شده انتخاب یک محصول با مشخصات مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات بسیار با کیفیت و جذاب ایسوس که دارای تعادل مناسبی بین قیمت و مشخصات است، مانیتور 2k گیمینگ TUF GAMING VG27AQ1A نام دارد.

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ

قیمت این محصول ارزنده و جذاب در بازار کشور حدود ۱۸.۱ میلیون تومان است و مشخصات بسیار خوبی به همراه خود دارد. مانیتور 2K ایسوس از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش مات این محصول باعث می‌شود استفاده از آن در روشنایی بسیار ساده شود. از دیگر نکات مثبت این مانیتور گیمینگ 2K باید به نرخ بروزرسانی تصویر ۱۷۰ آن هرتز اشاره کرد. حداکثر شدت روشنایی تصویر در این محصول نیز ۳۵۰ نیت است.

زمان پاسخ‌دهی این محصول از برند ایسوس ۱ میلی ثانیه است که برای بازی فوق‌العاده است. همچنین TUF GAMING VG27AQ1A مجهز به پنل IPS است و تصاویر در آن بسیار شفاف و زنده خواهند بود. از درگاه‌های موجود در این مانیتور گیمینگ می‌توان به پورت USB ،HDMI و دیسپلی پورت اشاره کرد. همچنین NVIDIA G-Sync و حالت HDR به صورت چندگانه نیز بر روی این نمایشگر وجود دارد تا به بهترین نتیجه ممکن دست یافت.

مدل Asus TUF GAMING VG27AQ1A
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۷۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI، پورت USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۱۸.۱ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG27WQ

ایسوس از جمله خلاق‌ترین کمپانی‌ها در صنعت گیم به شمار می‌رود. این کمپانی علاقه بسیار زیادی به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در محصولات خود دارد. یکی از مانیتور های 2K گیمینگ و بسیار جذاب در بازار با امکانات بسیار عالی بدون شک مانیتور ROG STRIX XG27WQ از برند ایسوس است.

مانیتور ایسوس مدل ROG STRIX XG27WQ

این محصول که از جمله محصولات بسیار زیبا با کافیگ مناسب است دارای قیمت حدودا ۲۱ میلیون تومان در بازار کشور است. این مانیتور 2K از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات آن دید بسیار خوبی در اختیار می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل VA به دید بسیار خوب در آن باید اشاره کرد.

همچنین حداکثر روشنایی آن ۴۵۰ نیت است و مقدار بسیار خوبی محسوب می‌شود. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه اعلام شده است. درگاه‌های موجود بر روی این مانیتور گیمینگ شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی در محصول ROG STRIX XG27WQ نیز مقدار بسیار مناسبی برای گیمینگ است. همچنین NVIDIA G-Sync در این محصول برای گیمرها موجود است.

مدل Asus ROG STRIX XG27WQ
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها USB ،HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدودا ۲۱ میلیون تومان

مانیتور ام‌اس‌آی مدل Optix MAG271CQR

کمپانی ام‌اس‌آی (MSI) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتورهای گیمینگ حضور پر رنگی دارد. مانیتور 2K گیمینگ ام‌اس‌آی با مدل Optix MAG271CQR یکی از محصولاتی است که با توجه به کانفیگ آن از قیمت بسیار بالایی برخوردار است

مانیتور ام‌اس‌آی مدل Optix MAG271CQR

قیمت این محصول بسیار زیبا در بازار کشور حدودا ۲۲ میلیون تومان است و مشخصات مناسبی را با خود به همراه دارد. این مانیتور گیمینگ 2K از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش مات آن باعث دید راحت در روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش ۳۰۰ نیت است و مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

نوع پنل این محصول VA است و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز است که برای گیمینگ بسیار مناسب است. زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه خواهد بود و برای بازی‌های رقابتی بسیار سریع است. پورت‌های متعددی نیز در این محصول وجود دارد که شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. از دیگر امکانات آن می‌توان به AMD Free Sync اشاره کرد.

مدل MSI Optix MAG271CQR
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها USB ،HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD Free Sync
قیمت حدودا ۲۲ میلیون تومان

مانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Q

کمپانی گیگابایت یک برند بسیار خوب در ساخت تجهیزات گیمینگ به شمار می‌رود. محصولات این کمپانی در ازای مبلغ پرداختی کیفیت و امکانات بسیار مناسبی در اختیار شما می‌گذارند. یکی از مانیتورهای گیمینگ بسیار با کیفیت و مناسب برای بازی مدل AORUS FI27Q است و در کنار کارایی از ظاهر بسیار جذابی نیز برخوردار است.

مانیتور گیگابایت مدل AORUS FI27Q

قیمت این محصول گران قیمت گیگابایت در بازا کشور حدود ۳۱.۵ میلیون تومان است. رزولوشن این محصول 2K (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) است و از صفحه نمایش مات در آن استفاده شده است. نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و از یک محصول با این قیمت انتظار کمتر از این مقدار را نیز نداریم. حداکثر میزان روشنایی تصویر هم در بیشترین مقدار ۳۵۰ نیت است.

میزان زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است و یک نمونه بسیار مناسب برای بازی کردن به صورت رقابتی محسوب می‌شود. پنل استفاده شده در مدل AORUS FI27Q از نوع IPS است و از منبع نور LED در این محصول استفاده می‌شود. پورت‌های جای گرفته در این محصول شامل HDMI و دیسپلی پورت هستند. به منظور رسیدن به بهترین نتیجه در بازی این مانیتور گیمینگ گیگابایت از NVIDIA G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل حدود ۲۰ میلیون تومان
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۳۱.۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل EX3210R

بنکیو (BenQ) یکی از بزرگ‌ترین برندهای سازنده مانیتورها به شمار می‌رود و محصولات آن همواره در کنار قایبلیت‌های فراوان و کیفیت بالا از قیمت زیادی نیز برخوردارند. این کمپانی دقت بالایی در ساخت مانیتورهای خود به خرج می‌دهد تا حداکثر استانداردها را برای مراقبت از چشم کاربران در این محصولات رعایت کند. یکی از این مانیتورهای 2K گیمینگ و گران قیمت این برند مدل EX3210R است.

مانیتور گیمینگ بنکیو مدل EX3210R

قیمت این محصول بسیار زیبا حدود ۴۵.۵ میلیون تومان است و جزو بهترین مانیتور های 2K گیمینگ موجود در بازار محسوب می‌شود. از جمله مشخصات بسیار خوب آن، باید به رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در این مانیتور 2K گیمینگ اشاره کرد. همچنین صفحه نمایش مات این محصول باعث می‌شود استفاده از آن در روز و نور زیاد ساده باشد. از دیگر نکات مثبت این مانیتور 2K گیمینگ باید به نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتزی آن اشاره کرد.

زمان پاسخ‌دهی در این نمایشگر ۱ میلی ثانیه است که برای بازی رقمی فوق‌العاده است. همچنین BenQ EX3210R مجهز به پنل VA است و تصاویر در آن بسیار شفاف و زنده دیده می‌شوند. از درگاه‌های موجود در این مانیتور گیمینگ می‌توان به HDMI ،USB و دیسپلی پورت اشاره کرد. همچنین Adaptive Sync نیز بر روی این نمایشگر وجود دارد تا مشکل پارگی تصویر نیز در آن وجود نداشته باشد.

مدل BenQ EX3210R
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از Adaptive Sync
قیمت حدود ۴۵.۵ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG279QM

ایسوس با ارائه محصولات در رده‌های قیمتی مختلف سعی دارد تا نیاز همه کاربران را برطرف کند. این کمپانی همچنین در ساخت محصولات خود دقت بسیار زیادی به خرج می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا شاهد ارائه محصولاتی بسیار بادوام از سوی این کمپانی باشیم. ROG XG43UQ نیز یکی از این محصولات بسیار با کیفیت است.

مانیتور ایسوس مدل ROG SWIFT PG279QM

این محصول بسیار گران قیمت از برند ایسوس در بازار کشور حدود ۵۰ میلیون تومان است. این مانیتور 2K گیمینگ از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایش مات آن دید بسیار خوبی در اختیار شما می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش با پنل IPS به برخوردار بودن آن از HDR باید اشاره کرد. همچنین حداکثر روشنایی آن ۴۰۰ نیت است و مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

زمان پاسخ‌دهی این محصول ۱ میلی‌ ثانیه اعلام شده که برای بازی‌های رقابتی کاملا مناسب است. درگاه‌های موجود بر روی این مانیتور گیمینگ شامل USB ،HDMI و دیسپلی پورت هستند. نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتزی در محصول ROG SWIFT PG279QM بسیار فوق‌العاده است و عملکردی خیره کننده خواهد داشت. این محصول نیز از NVIDIA G-Sync پشتیبانی می‌کند.

مدل Asus ROG SWIFT PG279QM
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از NVIDIA G-Sync
قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ ال‌جی مدل UltraGear 32GN650-B

کمپانی ال‌جی (LG) یکی از بزرگترین برندهای سازنده نمایشگرها است. همچنین این کمپانی در ساخت مانیتورهای گیمینگ حضور دارد و طراحی خاص کمپانی ال‌جی در مانیتورهای این برند، همچون دیگر محصولات کمپانی یاد شده دیده می‌شود. مانیتور 2K گیمینگ ال‌جی با مدل UltraGear 32GN650-B یکی از بهترین مانیتور های 2K گیمینگ است که علاوه بر کیفیت بالا و طراحی جذاب از مشخصات شگفت انگیزی برخوردار است.

مانیتور گیمینگ UltraGear 34GP63A-B از ال جی

قیمت این محصول در بازار کشور حدودا ۱۵ میلیون تومان است. این محصول 2K دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و نوع صفحه نمایش به صورت مات است تا بازتاب نور به حداقل میزان خود برسد. میزان نرخ بروزرسانی تصویر در این محصول ۱۶۵ هرتز است و برای یک محصول با قیمت ۱۵ میلیون تومانی منطقی بنظر می‌رسد. حداکثر میزان روشنایی تصویر این محصول ۳۵۰ نیت است و نورپردازی بسیار زیبایی نیز در این محصول وجود دارد.

محدوده زمان پاسخ‌دهی نیز در این مدل عملکرد مناسبی دارد و مقدار آن ۵ میلی ثانیه خواهد بود. این مقدار برای بازی کردن به صورت حرفه‌ای و رقابتی مقداری بالا محسوب خواهد شد. پنل این نمایشگر از نوع VA است و از نور پس‌زمینه LED در آن استفاده شده است. همچنین برای این مدل مانیتور پورت‌های HDMI و دیسپلی پورت را در نظر گرفته‌اند.

این محصول از AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند تا با مشکل پارگی تصویر به هنگام بازی کردن مواجه نشوید. البته باید به ویژگی‌های دیگر همچون HDR Effect ،Flicker Safe و Motion Blur Reduction Technology اشاره کرد که با کمک آن‌‌ها تصاویر بسیار زیبا‌ و روان‌تر دیده می‌شوند.

مدل LG UltraGear 32GN650-B
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص پشتیبانی از AMD FreeSync
قیمت حدودا ۱۵ میلیون تومان

نتیجه گیری

مانیتور گیمینگ عملکردی حیاتی در انتقال تجربه‌ی بصری ویدئو گیم دارد. از این رو انتخاب بهترین مانیتور های گیمینگ 2K مناسب با ویژگی‌های مد نظر شما اهمیت پیدا می‌کند. اگر گیمر و به خصوص ‌طرفدار بازی‌های رقابتی آنلاین هستید، بایستی در خرید خود نرخ تازه سازی، سرعت پاسخگویی و فناوری‌هایی مثل G-Sync و یا FreeSync را در اولویت قرار دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 143
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه